MIOARA GENES – ”Autostrada rușinii”

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

”Autostrada rușinii”

De 10 ani, din cauza animalelor sălbatice, sunt în dispută și, prin urmare, au rămas în aer, 9 km din unul din cele 4 tronsoane ale autostăzii Lugoj-Deva. Așa că dacă vrei să ajungi la Nădlac, intri pe autostradă la Sibiu iar pe la jumatea drumului ieși de pe ea, te-nghesui dimpreună cu toți ceilalți șoferi pe șoseaua supraaglomerată dintre Margina și Holdea, după care revii pe A1.

În calitate de ministru al Transporturilor, Grindeanu dixit: “E o rușine, să vii dinspre Sibiu, te dai jos 14 kilometri sau cât te dai, reurci, e o rușine”.

Așa că ”autostrada rușinii” i-a rămas numele. Din întregul lot problemă, 15 kilometri au fost dați în folosință în 2015, iar pentru cei 9 controversați, CNAIR a reziliat contractul, deoarece zona este considerată coridor de migrație pentru urși, pentru care se impune și construcția a două tuneluri, cu care constructorul nu a fost de acord. Apoi a reînceput calvarul anevoiosului proces de autorizare și de licitare a lucrării.

autostrada

Grindeanu: “Vrem să se întâmple lucruri, dar stau un an să iasă acordul de mediu pentru că gândacul de colorado își strică feng-shuiul când trece autostrada pe lângă”!

grindeanu

Acum, s-a găsit, în sfârșit, un alt constructor, dispus să-și asume în întregime lucrarea, care va fi finanțată prin penerereu, cu 373 milioane de euro plus TVA, termenul de finalizare fiind 45 de luni. Numai că…

Asociația Pro Infrastructura e de părere că deja am asistat la o minune: licitația nu a fost contestată! Mai e nevoie însă încă de una: ”lucrarea ar trebui terminată în trei ani și jumătate din momentul în care se intră pe teren, iar ăsta e un termen realist numai dacă se aliniază planetele”!

În plus, pe acelaşi tronson zboară şi trei lilieci, pentru care autorităţile sunt obligate să facă trei căsuţe în copaci. Iar în zonă au mai fost semnalate și câteva familii de castori. Suficiente motive ca CNAIR să nu facă timp de 4 sezoane nimic altceva decât să monitorizeze video animalele, ca să se decidă unde să amplaseze tunelurile pentru urși și căsuțele pentru lilieci. Pentru castori, încă n-am aflat ce se va construi.

În concluzie, termenii cheie ai acestei probleme de geometrie în teren sunt: autostrada rușinii, coridorul pentru urși, căsuțele pentru lilieci, familiile de castori, fengșuiu’ gândacului de colorado, minunea necontestării licitației și necesitatea alinierii planetelor pentru respectarea termenului de finalizare. Că nu degeaba se zice că încurcate-s Căile Domnului!