CLAUDIA MARCU – Pericolul Schengen. România va deveni groapa de deșeuri a Europei

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Pericolul Schengen. România va deveni groapa de deșeuri a Europei

Intrarea în Schengen ține mai mult de orgoliu și de statut, însă, pentru România, la acest moment, ar însemna un dezastru. Potrivit conducerii Sindicatului Polițiștilor Europol, absența controalelor de la graniță va transforma țara într-o bombă ecologică, pentru că va deveni ținta principală pentru cei care vor să scape de deșeurile periculoase. Mai mult, traficul de carne vie, cu fete tinere și copii, va exploda, iar legumele și fructele otrăvite cu pesticide în exces, din Spania și din Olanda, vor inunda piața internă.

Ai grijă ce-ți dorești! Cam asta se poate spune și despre intrarea României în Schengen. Avantajele? Unul singur. Cetățenii români, diaspora, în general, scapă de cozile de la vamă din august și din perioada sărbătorilor. Dezavantaje? Multiple și grave. Deficitul major de polițiști din MAI și slăbirea autorității forțelor de ordine constituie principalele vulnerabilități, care vor avea consecințe dezastruoase. Astăzi, la granița Germaniei cu Franța există mai mulți polițiști de frontieră pe kilometru liniar decât există în momentul de față în România, care nu a intrat în Schengen, ne spune Cosmin Andreica, președintele Sindicatului Polițiștilor Europol.

”Înțeleg că este un obiectiv politic, care trebuie bifat. Dar eu, sincer, nu-mi doresc să intrăm în Schengen, pentru că, la cât de vulnerabil este astăzi sistemul, va deveni și mai vulnerabil. Dacă intrăm în Schengen, România va deveni o bombă ecologică, va fi cum a fost Italia în urmă cu 20 de ani, cu mafia gunoaielor din Sud. Acum, zilnic sunt întoarse zeci de tiruri la controlul de la frontieră cu deșeuri de toate felurile posibile. Dacă vor dispărea controalele de la graniță, toată Europa își va depozita deșeurile la noi și vom deveni groapa de gunoi a UE. În prezent, zilnic sunt raportate 10-15 transporturi cu deșeuri cărora nu li se permit accesul în România, și vorbim de zeci de mii de tone de deșeuri textile, electronice, medicale și menajere”, ne-a declarat președintele Sindicatului Polițiștilor Europol, Cosmin Andreica. Acesta arată că România va fi o țară țintă pentru toți cei care vor dori să scape de deșeuri, ca să nu plătească costurile exorbitante pentru neutralizarea lor.

Legume otrăvite

Polițiștii semnalează și riscul ca legumele, fructele și toate celelalte mărfuri de lumea a treia vor ajunge foarte ușor în România. Acum, cât de cât, mai sunt controale, la care se constată depășiri mari la volumele de pesticide din fructele și legumele care intră în țară.

”Și vin din Spania și din Olanda. Nu vreți să știți ce le fac olandezii roșiilor ălora. Ei au produse pentru export și sere în care produc pentru ei. Pe urmă, din România către celelalte țări vom avea o explozie a traficului de carne vie și aici ne referim și la fete racolate pentru prostituție, minori duși la cerșit și la toate nenorocirile. La această oră este greu să iei o tânără să o bagi în portbagaj sau să o flanchezi cu niște gealați, să treci granița să o duci la produs în Austria, unde sunt cele mai multe cluburi de genul ăsta, pentru că există controale”, ne-a precizat Cosmin Andreica, președintele Sindicatului Polițiștilor Europol. Acesta mai atrage atenția și asupra creșterii traficului de droguri din celelalte țări UE către România, dar și invers, pentru că avem Portul Constanța unde ajung droguri din China și din alte țări asiatice. Totodată, persoanele urmărite vor fi mult mai greu de identificat și de prins, iar traficul de imigranți va crește necontrolat. ”Așa cum pleacă infractorii noștri în afara țării, de mâine, dacă România intră în Schengen, va deveni țară preferată pentru infractorii periculoși care comit fapte în celelalte state UE”, susține Cosmin Andreica.

TIR-urile cu marfă nu stau la cozi

Cozile TIR-urilor cu marfă nu prea mai există de ceva vreme, pentru că, în momentul de față, pe intracomunitar, nu mai există controale, deci tirurile care pleacă din România spre o destinație UE nu stau la coadă și nu sunt verificate, ne mai spune președintele Sindicatului Polițiștilor Europol. Autotrenurile își fac formalitățile la direcția vamală, nu la punctul de trecere a frontierei, își declară destinația, bunurile, iar un comisionar vamal vine și verifică doar elementele de siguranță, deci nici vorbă de timpi de așteptare la graniță pentru acestea.

Autor: Claudia Marcu – jurnalistă profesionistă la ziarul Național

Sursa imagine titlu: born2travel.it