GHEORGHE PIPEREA – Populism și lipsă de răspundere

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Populism și lipsă de răspundere

Pentru clasa politică ne-reprezentativă de azi și pentru ultra-vocala minoritate progresistă și neo-liberală, populismul există numai la cei care nu gândesc ca ei, care li se opun cât de cât, încercând să gândească singuri, iar nu după clișeele și diktatul digital, sanitar sau climato-nazist.

Când se comportă ei populist, e ok, e slava.

De exemplu, o companie aeriană privată suspendă toate zborurile, lăsând prin aeroporturi și gări mii de pasageri cu bilete plătite. Se numește Blue Air, este sub concordat preventiv (=prevenție a falimentului) de doi ani și a luat vreo trei sute de milioane de lei ajutor de stat. A fost amendată de ANPC cu 2 milioane de euro pentru practici comerciale incorecte (vânzare de bilete overbooking) și de Ministerul Mediului cu 28 de milioane lei oentry lipsă certificate de emisie CO2 (decarbonarea, bat-o vina…). Brandul respectiv a mai fost o dară în faliment.

Ce face onor guvernul militarist român?

Alocă din banii noștri 5 milioane de lei, pentru a fi “repatriați” pasagerii români.

Frumos, ce să spun.

Câți dintre voi ați fost repatriați când vi s-au anulat zborurile?

Câți dintre voi ați fost despăgubiți când nu ați avut “norocul” să fi fost proprietari de bilete Blue Air, ci de bilete Wizz Air (cei mai enervanți și aroganți actori ai pieței) sau Ryanair (cei mai faliți)?

Cine are curiozitatea, să citească articolul din ziarul Bursa (link în comentarii). Mai jos aveți, însă, un scurt extras din acest articol:

“De vină pentru actuala situaţie în care se află Blue Air sunt statul, managementul companiei, există şi elemente de conjunctură – cum ar fi pierderile masive din perioada pandemiei, pierderi pe care le-au avut aproape toate companiile aeriene din lume -, există şi naivitatea pasagerilor care, după ce au văzut amenda de 2 milioane euro primită de Blue Air pentru vânzarea de bilete over-booking, au continuat să cumpere bilete pe motiv că este simplu, că este ieftin şi iată unde s-a ajuns. Există şi alte vinovăţii. Există nişte auditori care, probabil, au spus că totul este ok, există şi nişte consultanţi, dar cel mai grav este că există un administrator concordatar, un comitet al creditorilor şi un judecător sindic care nu au luat nicio măsură, deşi era evident că se va ajunge în situaţia asta. De vină este administratorul concordatar, pentru că el nu a fost numit acolo doar să încaseze nişte onorarii exorbitante, ci trebuie să se asigure că nu se întâmplă astfel de incidente şi ca acest concordat preventiv, din procedură benefică, onestă, de evitare a insolvenţei, nu devine faliment. Dacă s-a întâmplat chestia asta, este şi pentru că administratorul concordatar nu şi-a exercitat cum trebuie atribuțiile.
[…]

…ar trebui atrasă răspunderea în primul rând a administratorului concordatar, care face cam acelaşi lucru şi la CFR Marfă, o altă companie aflată în concordat preventiv, aproape de faliment [și care] coincide cu lichidatorul companiei City Insurance”.

Acum, pe bune, voi nu v-ați SĂTURAT să plătiți daunele provocate de alții, mai ales după ce au făcut sute de milioane pe seama voastră și fundul mare și fălcile groase și yahturile sau jet-urile ultra-poluante cu care se duc la golf în Botswana?

Citește și: GHEORGHE PIPEREA – ”Valorile europene”

Autor: Prof. univ. dr. av. Gheorghe Piperea

Sursa imagine: news.ku.edu